Chp Milletvekili Karasu’dan İsmi Ve Yapısı Değiştirilen Anadolujet İle İlgili Soru Önergesi: “Anadolu İsminden Vazgeçilmesinin Gerekçesi Nedir”

CHP Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun cevaplaması istemiyle verdiği önergede, AnadoluJet’in isminin neden “Ajet” olarak değiştirildiği sordu. Karasu, “AnadoluJet üzere bize özel bir isim dururken, Güney Kıbrıs Rum Kesimi’nde faaliyet göstermiş bir havayolu ile tıpkı ismi vermeye utanmıyor musunuz? Nerede kaldı sizin milliliğiniz?” sözlerini kullandı.

CHP Sivas Milletvekili Karasu ismi AnadoluJet iken “Ajet” ismini alan ve kurumsal yapısı değiştirilen AnadoluJet’teki değişimleri Meclis gündemine taşıdı. “Anadolu” isminden neden vazgeçildiğini soran Karasu, “AnadoluJet üzere bize özel bir isim dururken, Güney Kıbrıs Rum Kesimi’nde faaliyet göstermiş bir havayolu ile birebir ismi vermeye utanmıyor musunuz? Nerede kaldı sizin milliliğiniz?” diye sordu. Karasu, özelleştirme savlarını da gündeme getirdi.

“ÇALIŞANLAR BÜYÜK TASAYA SAHİP”

Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun cevaplaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na verdiği soru önergesinde, 2008 yılında Türk Hava Yolları’nın (THY) alt markası olarak kurulan AnadoluJet’in 2023 yılı Kasım ayında pazardaki rekabetçi pozisyonunu güçlendirmek maksadıyla faaliyetlerini yüzde 100 Türk Hava Yolları iştiraki olarak kurulan AJet Hava Nakliyeciliği Anonim Şirketi altında devam ettirme kararı aldığını hatırlattı.

Türkiye Varlık Fonu bünyesindeki THY’nin satışa çıkarılmaya hazırlandığı argümanlarının bölümde lisana getirildiğini aktaran Karasu, “Yıllardır çarpık özelleştirme uygulamalarıyla çalışanların mağdur edildiği ülkemizde, stratejik ve çok önemli deneyim birikimi gerektiren THY’de ve Ajet’te çalışanlar büyük bir tasaya sahiptir.” sözlerini kullandı.

Karasu, önergesinde şu soruları yönetti:

“AJet’in ismi nereden gelmektedir? ‘Anadolu’ isminden vazgeçilmesinin münasebeti nedir? Yeni şirkete AJet ismi verilirken 14 Ağustos 2005 tarihinde Atina’da düşen Helios Airways ismini taşıyan, fakat daha sonra ismini Ajet olarak değiştiren, ilerleyen yıllarda da faaliyetlerini sonlandıran Güney Kıbrıs Rum Bölümü havayolu firmasıyla tıpkı ismin verilmesi bir tesadüf müdür? Değil ise münasebeti nedir? Şirkete isim verilmeden evvel rastgele bir araştırma yapılmış mıdır? AJet isminin ve yeni şirketin kurumsal logosu için rastgele bir reklam ajansı ile bir mutabakat yapılmış mıdır? Yapılmış bu firmanın ismi ve muahedenin içeriği nedir? Firmaya, yaptığı hangi süreçler için ne kadar ödeme yapılmıştır?”

“ÖZELLEŞTİRME YAHUT SATIŞ Mİ GELİYOR?”

Karasu, yaptığı açıklamada hükümete, “AnadoluJet üzere bize özel bir isim dururken, Güney Kıbrıs Rum Bölümünde faaliyet göstermiş bir havayolu ile tıpkı ismi vermeye utanmıyor musunuz? Hani nerede sizin milliliğiniz, nerede sizin milliyetçiliğiniz?” kelamları ile reaksiyon gösterdi. AnadoluJet’teki dönüşümle birlikte kurum çalışanların özlük ve mali haklarında bir kayıp yaşayıp yaşamadıklarının açıklanmasını isteyen Karasu, önergesinde çalışanların mağduriyetlerini de lisana getirdi.

Önceki ismiyle AnadoluJet’in bilhassa Anadolu’daki kentlere uçak seferleri düzenlediğini hatırlatan Karasu, bu firmanın yahut THY’nin özelleştirilmesi halinde hem çalışanların hem de yararlanan tüm vatandaşların kıymetli kayıplar yaşayacağına dikkati çekti.