Ekrem İmamoğlu Ataköy-İkitelli Metro Açılışında: “Birlikte En Güçlü Başarılara İmza Atacağız”

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Lideri Ekrem İmamoğlu, 5 ilçeden geçecek (Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece, Başakşehir), 13,4 kilometrelik sınır boyunca 12 istasyona uğrayıp, tek istikamette 35 bin yolcu taşıyacak Ataköy-İkitelli metro sınırını, 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 109’uncu yıldönümünde hizmete açtı.

Ataköy-İkitelli ortasını 21,5 dakikaya indiren sınırın açılışında konuşan İmamoğlu, “6 milyara yakın bu parayı, bizden 10 ayda aldılar. Onun için 8 kilometre palavrasını atanlar, hadlerini bilecek, özür dileyecekler. Bırakın Ekrem İmamoğlu’nu; 65 kilometre metroyu inşa etmek için yer altında ter döken binlerce işçiden, mühendislerden, yöneticilerden, yüklenicilerinden, onlardan özür dileyecekler.” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Lideri Ekrem İmamoğlu, 5 ilçeden geçecek (Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece, Başakşehir), 13,4 kilometrelik çizgi boyunca 12 istasyona uğrayıp, tek tarafta 35 bin yolcu taşıyacak Ataköy-İkitelli metro sınırını, 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 109’uncu yıldönümünde hizmete açtı. Ataköy-İkitelli ortasını 21,5 dakikaya indiren sınırın açılışında konuşan İmamoğlu şunları söyledi:

“HEP BİR ARADA GÜÇLÜ BAŞARILARA İMZA ATACAĞIZ

Ataköy- İkitelli metro sınırı çok kıymetli bir çizgi lakin evvel bu hoş Ramazan gününde tarihi Çanakkale Zaferi’nin yıl dönümününde sizlerle birlikte olmanın onurunu ve gururunu yaşıyorum. Ramazan ayınız mübarek olsun. 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri anma günümüz de kutlu olsun. Ortak manevi hisler, millet olmanın temelini oluşturur. Bu aziz topraklarda ortak hisleri, ortak acı ve sevinçleri paylaştığımız için bir bütünüz kocaman bir milletiz, çok büyük bir milletiz. Hakikaten Çanakkale Zaferi 86 milyon insanımızın geçmişinden bugüne kuvvetli bir özetidir aslında. O büyük çabanın çok kıymetli bir tarihi notudur. Ona baktığınızda her şeyi tarifler tanımlar içine alır ve açıkçası birbirimize bizi bağlar. İnanın bugün toplumun her ferdini bu manada içine koyan ve sıkı sıkıya saran bir zaferdir Çanakkale Zaferi. İşte biz, güç vakitlerde birlik olmayı çok düzgün biliriz. Kurtuluş Savaşı’ndan biliriz, Çanakkale’den biliriz. Biliyorsunuz Çanakkale’de her inanç ve her etnik kökenden büyüklerimiz, cetlerimiz birlikteydi, birlikte gayret verdik. Vefata de, zafere de tıpkı hamasetle, tıpkı inançla kol kola yürüdüler. 18 Mart 1915’de vatan uğruna her şeyi bir yana bırakıp kazandık. Birbirimiz için ölmeyi göze aldığımız için kazandık. Bugün de birbirimiz için yaşamalıyız, yaşayacağız, birbirimiz için çalışacağız ve çok çalışacağız ve birlikte, daima bir arada tekrar en güçlü başarılara imza atacağız. Birlikte başaracağız. Biz birlikte olursak, birlik olursak bir birimize inanıp güvenirsek her yeni güne 18 Mart ruhuyla uyanmışsak yeniden başarırız ve daima başarırız. Bundan hiç kuşkumuz olmaz. Bu özel günde Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve aziz şehitlerimizi hürmetle, minnetle anıyorum.

CUMHURİYETİMİZİN GAYELERİNDEN BİRİSİ DE ÜLKEYİ DEMİR AĞLARLA ÖRMEKTİ

Çanakkale’nin Kurtuluş Savaşı’nın üzerinde yükselen Cumhuriyetimizin amaçlarından birisi de biliyorsunuz çok çalışmak ve birlikte ülkeyi demir ağlarla örmekti o denli değil mi? Ve 10. Yıl Marşında da daima bir arada söyleriz o cümleleri. Demir yollarının gelişimi Cumhuriyetimizin kuruluş periyodunda bize büyük güç katmıştır. Bugün de yer altını demir ağlarla örmek gayesiyle çalışıyoruz. Bu maksat doğrultusunda İstanbul’da değerli bir imtihanı çok muvaffakiyetle tamamladık. Bugün itibariyle beş yılda 65 kilometre metroyu 62 istasyonu İstanbul’a sizlerin kattığı güçle birlikte bütün çalışma arkadaşlarımla birlikte kazandırdık. Bu tarihi rekoru Cumhuriyetimize ve Atatürkümüze minnet borcunu ödemenin yollarından birisi olarak görüyorum. Tabiri caizse Cumhuriyete ve Atatürk’e layık yöneticiler olabilmenin bir yolu olarak görüyorum. İnşallah bunu başarmışızdır. Ataköy- İkitelli metro çizgisi Bahariye- Ataköy istasyonları ortasındaki açılışını bugün yapıyoruz. Emeği geçen herkese çalışma arkadaşlarıma, yöneticilere ve mühendislerimize, dizaynında, kontrolünde çalışan arkadaşlarıma, yüklenici firmamıza, onun çalışma arkadaşlarına, müşavirlerimize yeraltında günlerce, aylarca emek sarf eden binlerce işçi dostuma hepinizin huzurunda tekrar çok teşekkür ediyorum.

“2019’DA MİSYONA GELDİĞİMİZDE TAM 10 METRO SINIRINDA ÇALIŞMALAR DURDURULMUŞTU

2015 yılında bu sınırın ihalesini yapan bizden evvelki büyükşehir belediyesi idaresine de teşekkür ediyorum. Ataköy- İkitelli metro çizgisinin imal sürecini bizden evvel başlatan insanların yaptığını da önemsiyorum. Lakin süreci hakikat yönetemediler. Bu çizgideki çalışmalar biz misyona gelmeden evvel yüzde 35 düzeyinde kısmen durduruldu. 2019’da misyona geldiğimizde tam 10 metro çizgisinde çalışmalar durdurulmuştu. Zira bunlar finansman ve bilhassa mühendislik ve tasarım sıkıntıları çözülmeden çarçabuk başlanmış projeler olduğu için yürütülemedi. 10 metro çizgisini birden bazılarının aylarca bazılarının yıllarca durdurulmuş olması dünya tarihine geçecek bir skandaldır, onun altını çizeyim, bu büyük bir idare zafiyetidir. Biz beş yıldır bu kentte tıkır tıkır metro yapıyoruz. Metro inşaatlarını bir tek gün bile biz durdurmadık en sıkıntı şartlarda bile durdurmadık. Pandemide durdurmadık. Ekonomik krizin kenti ve ülkeyi perişan ettiği vakit diliminde de durdurmadık. Gerçek finansman modeliyle, yanlışsız mühendislik tahlilleriyle hareket ederseniz, liyakatli isimlerle çalışırsanız metro imalini durdurmak üzere bir skandalı bir kente yaşatmazsınız, biz yaşatmadık. Bakın ne yaptık? Biz bizden evvelki tam 25 yılda yaptıkları 122 kilometre metronun yarısından fazlasını beş yılda yaptık.

BEŞ YILDA YALNIZCA SEKİZ KİLOMETRE METRO YAPTIĞIMIZI TEZ EDECEK KADAR KÜÇÜK DÜŞÜYORLAR

Bizden evvel 10 metro çizgisini birden durduranlar bu beceriksizliklerinden ötürü milletten özür dileyeceklerine bizim beş yılda yalnızca sekiz kilometre yaptığımızı argüman edecek kadar küçük düşüyorlar. Bu sahiden çok komik, çok zavallı bir durum. Yani birisi çıkar bunu nasıl söyler? Diyelim bana bin kişi, yüz bin kişi, milyon kişi gelse ya bunu diyeceksin bu da senin işine yarayacak dese bana bunu kimse dedirtmez. İşin açığı var, ortada sayısı var, açılışları var, sayısı var kilometresi var, bu nasıl bir akıldır çözemiyorum. Biz bu kente 65 kilometre yeni metro ağı 62 yeni istasyon kazandırmakla kalmadık onun da altını çizeyim. Bu devir içerisinde hem de bu güç ekonomik şartların olduğu ortamda Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı iki metronun da parasını biz ödedik. Birisi karşıda Sabiha Gökçen kolu, öbürüde Kayaşehir – Başakşehir metrosunun parasını da bizden aldılar. Altı milyara yakın bu parayı bizden 10 ayda aldılar biliyor musunuz? 10 ayda parasını bizden kestiler. Bakın onun için sekiz kilometre palavrasına atanlar hadlerini bilecek, özür dileyecekler. 65 kilometre metro inşa etmek için yeraltında, yer üstünde ter döken binlerce işçiden, mühendislerden, yöneticilerden, yüklenicilerinden, onlardan özür dileyecek bırakın Ekrem İmamoğlu’nu. Yerin altında on binlerce insan ter akıttı. Yeni açtığımız 62 istasyonu kullanan bu kentin insanlarından, İstanbullulardan özür dileyecekler. Bu halkı o denli kolay kandırabileceklerini zannettikleri için özür dileyecekler.

BUNLAR ÖZÜR DİLEYEMEZLER O DENLİ BİR YÜZLERİ YOK”

Bunlar özür dilemezler, o denli bir yüzleri yok. Palavraları, iftiraları açığa çıkınca sonradan yalnızca şöyle söylüyorlar. Siyaseten söylenmiş sözlerdir der geçerler. Hatırlıyorsunuz değil mi? İstanbul seçimini iptal ettiler. Herkese demedikleri lafı bırakmadılar, yalancı dediler, hırsız dediler, terörist dediler. Ondan sonra bu soru sorulunca da siyaseten söyledik dediler. Birisine siyaseten yalancı, hırsız, terörist denir mi? İstanbul bu siyaset anlayışını ne yapacak biliyor musunuz? 31 Mart’ta tarihe gömecek. İstanbul bu siyaset anlayışına asla bırakılamaz. Sizler bu siyaset anlayışına İstanbul’u emanet eder misiniz? İşte beş yıldır bizim siyaset anlayışımız öteki bir yerde. Büsbütün icraat, hizmet, yatırım odaklı bir anlayış. Hiç kimseyi ayırmadan herkese eşit hizmet sunmaya dayalı bir anlayış. Birilerini güçlü etmeye değil, milletin parasını millete vermeye dayalı bir anlayış. Milletin parasını ahlaklı, faziletli insanların lehine, bu toplumun çıkarına kullanma anlayışı. Bu anlayış sayesinde İstanbul’a rahmet geldi. Bunları uzak tuttukça İstanbul’a gelecek rahmeti varın size hesap etsin. Beş yılda 25 yıla bedel iş yaptık, onun için çıldırıyorlar. Yaptığımız işleri, bugün bile yaptığımız açılışlar tarihe geçecek. Dün bakın Kabataş Transfer Merkezi, Salacak kıyı düzenleme, Selmani Pak Caddesi, Hakimiyeti Ulusala Caddesi, Maltepe Cumhuriyet Meydanı, Fındıklı’da toplumsal tesis bunların hepsi değerli işler. Yani mahalle mahalle sayıyorum ki tekrar tekrar sayıyorum ki tahminen onlar da öğrenir neresi olduğunu öğrenir masraf haritada bakar.

ÖNÜMÜZDEKİ 5 YILLA BİRLİKTE 10 YILDA İSTANBUL’A 50 YILA BEDEL İŞ YAPACAĞIZ

Bugün, burada bu açılışı yapacağız ancak bu açılış yalnızca metro açılışıyla bitirmiyoruz artık. Her metroya bir şey katıyoruz. Bu metro açılışıyla birlikte 15 Temmuz durağında çabucak durağın üstünde çok hoş bir kreş bitiriyoruz bir iki haftaya kreş açılacak. Ve birebir vakitte yeniden bu sınırın üzerinde Doğu Sanayi Sitesi’nin olduğu durakta da bir tane kent lokantası açıyoruz. Yeniden yine bu hatta Ataköy’de açtığımız, bu sinirle birlikte açılan otoparklarımız bunları saymıyorum bile. Yeniden bugün gideceğiz yeni bir anlayış getirdik. Bilhassa İSKİ havzalarında, havzayı kollayıcı bir prensiple halkımızın etkin yeşil alan olarak kullanımına açacağımız işler yapıyoruz. Milyonlarca metrekare yeşil alanı Büyükçekmece Gölü havzasında Tepecik Kıyısında açıyoruz. Onların hayal bile edemeyeceği işler yapıyoruz. Hepsi milletin lehine. Bu neyin işareti biliyor musunuz sevgili hemşehrilerim? Bu şunun işareti. Biz önümüzdeki beş yılla birlikte 10 yılda İstanbul’a 50 yıla bedel iş yapacağız. Bugün tamamladığımız ve hizmete açtığımız Ataköy – İkitelli metro çizgisinin birinci etabını, İkitelli – Bahariye ortasını o vakit arkadaşlarım demişlerdi ki bu kısa hatta açarsak çok bedelli bir iş olacak ve burayı 2021’de tamamlamıştık. Bugün itibariyle Bahariye – Ataköy ortasını da hizmete açmış oluyoruz. 11 nokta üç kilometre bugün aştığımız çizgi. Sınırın daha evvel açtığımız kısmıyla sınırın toplam uzunluğu 13.4 kilometre uzunluğuna ulaşmış olacak ve bu hatta tek istikamette günde 35 bin yolcu taşımayı hedefliyoruz. Ulaşımı çok rahatlatacak lakin bir öteki tarafını de söyleyeyim bu metro sınırımız Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, tekrar. Başakşehir Küçükçekmece ilçelerinden de geçmesiyle yani beş tane ilçemize çok özel katkılar sunmuş olacak.

“İSTANBUL’UN İHMAL VE İHANET GÜNLERİNE DÖNMESİNE YİNE İSRAFÇILARIN ELİNE GEÇEMESİNE ASLA MÜSAADE VERMEYELİM

Burada şunu söz etmek isterim. Bu beş ilçemize birden hizmet edecek bu sınır tahminen de İstanbul’da daha yeni işte geçen üç dört gün evvel açtığımız hatta İstanbul’un en doğusuna yanlışsız giden Çekmeköy- Sancaktepe – Samandıra kısmını açtık. Sultanbeyli’ye uzanacak, önümüzdeki sene. Yani bir Anadolu yakasında bir Avrupa yakasında. Bu formda metro sınırlarımızı açmaya devam edeceğiz. Bu ortada 65.1 kilometre bitti 63 kilometrelik metro çizgisi çalışmalarımızla gürül gürül devam ediyor bu ortada. Engelledikleri, bir imza atsalar çabucak Sefaköy – Beylikdüzü metrosunun da ihalesini yapacağız, lakin ona da tahlil bulacağız. O tahlil 31 Mart’ta siz ne kadar büyük fark atarsanız Beylikdüzü – Sefaköy imzası o kadar süratli atılacak. Onu söyleyeyim seçimden sonra. İstanbul metro üretiminde yaşadığı rahmeti beş yıldır her alanda yaşıyor. Rantçılıkla, partizanlıkla İstanbul’un rahmetini kaçıranlara asla fırsat vermeyelim. İstanbul’un o eski ihmal ve ihanet günlerine dönmesine yine israfçıların eline geçmesine asla müsaade vermeyelim. Bunun bunun tek bir yolu var, oyumuzu, gücümüzü birleştireceğiz. İstanbul’un rotasını tam gaz geriye çevirmek isteyenlere karşı biz ne diyeceğiz? Tam Yol İleri diyeceğiz”